Hoppa direkt till innehåll
meeting
Tråd

Bossings innerskärmar

, 2011-02-04
Har någon erfarenhet av deras isolerade innerskärmar? Sänker de väg och motorljudet?
Jag tycker vår bil har alltför högt ljud i förarhytten. Att lyssna på radio är nästintill otänkbart.
Ulla o Lars-Olof
Svar
  • , 2017-02-13
    , 2017-02-13
    Hej!
    Jag har monterat innerskärmar hos Bossings samt bytt däck från Michelin till continental , ljudet sänktes betydligt men tors inte säga om det beror mest på däckbyte eller på innerskärmarna! Rekommenderar om att ni kommer överrens innan de skall montera innerskärmarna om att de skall kapa de lite och anpassa de till karossens form , mina stack ut så mycket och såg riktigt fula ut innan jag bestämde mig för att köra tillbaka och be de kapa de lite.
    Med vänlig hälsning,Christos
  • , 2011-02-04
    , 2011-02-04
    Hej Lars Olof !

    Jag har inte någon erfarenhet av Bossings innerskärmar,men jag har låtit montera Fiats
    orginal-innerskärmar som "isolerats" på ovansidan med ca 3 kg underredsmassa.

    Tyvärr tycker jag inte att skillnaden är så stor....
    Men vi kunde ju lyssna på radio både före o efter..))

    En vanlig orsak till högt vägljud är däcken.
    Där finns nog en hel del att göra.....

    Men jag vill dock varna för Nokias Transporter-
    de däcken är mycket tystgående,men jag har just nu ett reklamationsärende på gång via "min" gummiverkstad,pga att alla 4 hjulen har bristningar i skuldrorna ( Bulor ca 20-40 mm stora på flera ställen på varje däck-både in o utsida.

    Hälsn
    Lasse Gustafsson